Vmax Actieforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Isle of Wight (UK) Mei 2009

2 plaatsers

Ga naar beneden

Isle of Wight (UK) Mei 2009 Empty Isle of Wight (UK) Mei 2009

Bericht  DiMMaX di 26 mei 2009, 12:15

Aha, vrijdag is het zo ver!! clown

Normaal waren we van plan om naar Bristol te rijden, naar een afscheidsfeestje van Terry, een vriend van ons.
Blijkbaar is er één en ander misgelopen in Bristol waardoor onze trip naar daar wordt uitgesteld, waarschijnlijk tot na de zomer Neutral

Omdat we onze overtocht naar UK al hadden geboekt, en het verlof hadden aangevraagd, was dit eigenlijk niet zo'n goed nieuws.
Maar zoals altijd, moet men minder goede vibes kunnen omzetten naar positieve vibes cyclops
Omdat onze reis naar UK vorig jaar zo goed was meegevallen met als hoogtepunt ons bezoek aan Isle of Wight, dachten we om het eiland opnieuw een bezoekje te brengen.

Vrijdagmorgen vertrekken we, zoals initieel was gepland.
Om 7u30 zetten we aan vanuit Gontrode, met 3 motors. Om dan om 9u50 in Calais op de trein te rijden. (160km)
Een 35 minuutjes laten, zullen we aankomen in Folkestone waar we eerst een stevig ontbijt zullen nemen Smile
Daarna zetten we terug aan richting Lymington (258km). Eigenlijk kan je ook in Portsmouth de overzet naar Isle of Wight nemen, maar Portsmouth is een echte havenstad. Bovendien kom je aan in Fishborne op Isle of Wight, wat ook weer een drukke haven is. Vorig jaar hebben we ook in Lymington de overzet genomen en da's net iets leuker. Je komt meteen in de sfeer Surprised Je komt aan in Yarmouth op Isle of Wight, een rustig klein pittoresk dorpje. Om 18u nemen we dus de overzet.
We hebben dus alle tijd om van Folkestone naar Lymington te rijden. We hebben ervoor gekozen om er geen uitputtingsslag van te maken. Tegelijk hebben we ook tijd genoeg om rustig door New Forest National Park te rijden. Een wonderbaarlijke plaats waar de dieren nog vrij op de weg lopen. Maar dit nemen we wel op in ons reisverslag, met foto's Wink

Op vrijdag zullen we na onze aankomt onze motors bij onze B&B parkeren en de toerist een beetje uithangen in het kleine dorpje. (lees: pintje gaan pakken in lokale pub What a Face )

Op zaterdag gaan we het eiland rondrijden om dan 's avonds terug de toerist uit te hangen. Het verslag van onze rit zal na afloop hier wel te lezen zijn Wink

Op zondag, verlaten we het eiland weer, richting Stonehenge in Salisbury. we rijden opnieuw door New Forest National Park.

De maandagmorgen vertrekken we terug op ons gemak richting Folkestone. Om 18u20 nemen we daar terug de trein richting Calais.

We kijken er al helemaal naar uit cheers

*- DiMMaX out -*
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Isle of Wight (UK) Mei 2009 Empty Re: Isle of Wight (UK) Mei 2009

Bericht  DiMMaX di 09 jun 2009, 14:21

We zijn ondertussen al een weekje terug en terug aan het werk Neutral

Onze korte vakantie naar Isle of Wight was beregoed cheers
Logischerwijs volgt er dan ook een uitgebreid verslag. Maar zoals dat steeds gaat na een paar dagen vakantie, valt er veel werk in te halen Suspect Daardoor kom ik er niet toe om het verslag in één ruk te schrijven... Er is dan ook zoveel gebeurd...

Ik wil jullie natuurlijk niets onthouden, dus doen we het maar als in een soap; in stukjes dus Wink

Hier is het eerste stuk:


Donderdag 28 mei - De voorbereidingen

Modern zoals we zijn, zouden we ook voor deze trip gebruik maken van de GPS; geen gedoe met kaarten dus. Natuurlijk heeft kaartgebruik ook wel z'n charmes, maar met de GPS kan je optimaal van de omgeving genieten en preciezer plannen waar je zal gaan rijden.
Mijn GPS was vroeger op m'n vorige V-Max gemonteerd maar sinds ik m'n nieuwe heb, was de stroomvoorziening nog niet gemonteerd. Even langslopen bij de lokale dealer was dus een noodzaak. Na een half uurtje werk en €15 lichter was m'n Vmax er klaar voor Smile

In de vooravond van ons vertrek, zijn we onze rugzakken beginnen pakken. Voor een paar dagen on de road heb je gelukkig niet veel nodig en konden we het gewicht van de rugzakken beperken tot een minimum.

Om 23u30 besloten we te gaan slapen, we moesten immers vroeg opstaan...
'Toch nog even de GPS testen' dacht ik zo bij mezelf. Ik plaatste de GPS in de houder en draaide de contactsleutel om.
"Batterij laag" was het eerste wat ik te zien kreeg... Hoezo batterij laag? De GPS kreeg toch stroom van m'n motor? Dat was toch waarom ik bij de dealer was langsgeweest die namiddag? Na wat testjes werd het duidelijk dat er geen stroom op het kabeltje zat! Het kabeltje werd aangesloten op m'n standlicht, wat bediend werd met de contactsleutel. Hmmm...
Zelfs al was de batterij volledig opgeladen, hij zou de lange ritten niet uithouden... Toch maar even de bedrading nakijken dus...
Gelukkig had ik staan kijken bij de dealer toen het voorlicht gedemonteerd werd en kon ik dus zelf aan de slag. Na wat vijsjes los te draaien, kreeg ik zicht op de bedrading van de lichten. Ik zag ook meteen waar het kabeltje van de GPS op was aangesloten en op 't eerste zicht leek alles in orde. Na wat geklooi, testjes en gevloek, bleek dat het kabeltje foutief was aangesloten; de polariteit was omgedraaid.... Ik zag m'n €15 aan m'n neus voorbijvliegen terwijl ik de kabeltjes correct aansloot... Contactsleutel in de ON stand en hoppa, stroom op de GPS! Smile
Gelukkig dat ik dit nog even had getest, stel je voor dat ik dit pas had gemerkt bij het vertrek...

Isle of Wight (UK) Mei 2009 IMG_0312
Camera en GPS gemonteerd...

Isle of Wight (UK) Mei 2009 IMG_0311
Alle drie de motoren klaar voor vertrek

Vrijdag 29 mei - De vertrekdatum

6u00, tijd om op te staan... ARGL! Klaas Vaak had z'n best gedaan afgelopen nacht. Dat maakte het extra moeilijk om beide benen uit bed te krijgen. Zodra ook de grijze hersenmassa wakker was geworden ging het al iets sneller; ik kon maar aan één ding denken: de trip naar IOW!!
Om 9u50 vertrok onze trein in Calais, we moesten dus om 9u20 ten laatste daar aankomen. Omdat het 2u rijden is, moesten we ten laatste om 7u20 vertrekken van bij ons thuis... Tom heeft zich aan z'n belofte gehouden om op tijd te zijn, maar uiteindelijk zijn we pas om 7u45 echt vertrokken. Hadden we de tanken op voorhand volgegooid, dan hadden we wat tijd uitgespaard. Nou jah, iedereen vergeet wel eens iets, toch? Smile

Uit ervaring wisten we dat de benzine in België net iets goedkoper is dan in de andere landen waar we doorheen zouden rijden. De laatste benzinepomp op Belgische bodem was dan ook onze eerste stop. Omdat ik vergezeld was van 2 Ducati Monsters lag de gemiddelde snelheid niet zo hoog. Alles boven de 130km/u was voor de Duc-rijders niet zo aangenaam meer. De tijd dat we verloren hadden bij het vertrek, werd dus niet ingehaald. Bij onze stop in Mannekensvere hadden we al vrij snel door dat we de geplande trein niet meer zouden halen. Gelukkig kan je kostenloos een latere trein nemen, eentje dat een half uur later vertrekt. Nadat we volgetankt waren, gingen we weer op weg.
De volgende stop was in Calais, aan de Eurotunnel. Omdat Vicky alles netjes opgeschreven had, verliep het inchecken zeer vlotjes. Nog snel even een bakkie koffie en de trein op. vanaf dat moment was de druk van de ketel, vanaf nu konden we de relax houding aannemen zoals het hoort tijdens een vakantie Smile Pas om 18u30 moesten we in Lymington zijn, waar we onze overzet naar Isle of Wight hadden geboekt. Alle tijd van de wereld dus...

35 minuttjes later konden we de trein terug verlaten. Onze klok moest een uurtje achteruit en de voertaal werd Engels Smile
Eens we van de trein waren, reden we meteen naar het eerste benzinestation; de 3 nicotineverslaafden hadden wel zin in een sigaretje Smile
Zodra ons nicotineniveau terug op peil was, gingen we weer op weg. In onze planning zat een stop aan het benzinestation in Maidstone op de M20. Dit is HET tankstation voor alle buitenlanders denk ik... Ook wij hebben daar ons ontbijt gepland. Rustig kopje koffie, een boterham en een sigaretje, wat wil een mens nog meer? Oh ja! Lekker weer! Ook daar was voor gezorgd Smile

We hadden nu de keuze; ofwel verder via de snelweg naar Lymington ofwel binnendoor. Snelwegen rijden met de moto is nou niet echt het leukste wat je kan doen dus de keuze was snel gemaakt. Omdat we vorig jaar langs Beachy Head waren gereden en dit een heel sterke aanrader is, besloten we om terug die richting uit te gaan. Tom moest en zou Beachy Head zien. We hadden tijd genoeg dus waarom niet? GPS ingesteld en hoppa, terug op weg.

Voordat je bij Beachy Head komt, passeer je Eastbourne, een toeristische kuststad met alles erop en eraan. We waren ondertussen alweer 2 uurtjes aan het rijden en hadden wel trek in een drankje en wat om te eten. Beachy Head was niet zo heel erg ver meer, dus even halt houden was lekker meegenomen.

Isle of Wight (UK) Mei 2009 IMG_0315
Vicky & Tom op terras in Eastbourne

Isle of Wight (UK) Mei 2009 IMG_0316
Jongens jongens, wat een weer!

We hadden binnen een soort pizza besteld en de moment dat de foto werd genomen, waren we ondertussen al een 30 minuten aan 't wachten. Heel even dachten we dat de kok naar Italië was om de pizza te gana halen. Maar plots kwam de kelner bij ons om te melden dat ze geen deeg meer hadden voor pizza's... Nou moe!?

Daar moet je dan een half uur over doen om dat te merken?! We lieten de pret niet bederven. Het goede weer en de vakantiestemming zorgde voor een positieve noot. Het feit dat er nog tal van andere plaatsen waren waar we iets konden eten, had er hoogstwaarschijnlijk ook wel veel mee te maken :p In plaats van een pizza is het een omelet kaas geworden, ook lekker toch?!

Op naar Beachy Head dus...

(wordt vervolgd) pig
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Isle of Wight (UK) Mei 2009 Empty Re: Isle of Wight (UK) Mei 2009

Bericht  B.Art vr 12 jun 2009, 21:47

Hey DiMMaX, knap reisverslag (tot nu toe)

""Omdat ik vergezeld was van 2 Ducati Monsters lag de gemiddelde snelheid niet zo hoog. Alles boven de 130km/u was voor de Duc-rijders niet zo aangenaam meer"".
Haha , heeft ene nr 46 ook regelmatig last van....... Snelheid niet te hoog leggen dat de Ducjes kunnen volgen. Kwestie van het kampioenschap nog even spannend te houden natuurlijk.
Dat je als VMaxrijder een monstertje in je omgeving duldt.......dan moeten het wel ECHTE vrienden zijn I love you of een heel knappe meid sunny
Als dat dan nog in 1 persoon vereningd is ben je helemaal de koning king te rijk.

PS : Voor ik de ganse duc-familie op mijn dak krijg.......... het was maar een grapje hoor. jocolor

Ik ben benieuwd naar de rest van het verslag.

B.Art
B.Art
B.Art
Nieuwsgierigaard
Nieuwsgierigaard

Aantal berichten : 10
Join date : 04-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Isle of Wight (UK) Mei 2009 Empty Re: Isle of Wight (UK) Mei 2009

Bericht  DiMMaX zo 14 jun 2009, 16:21

B.Art schreef:Hey DiMMaX, knap reisverslag (tot nu toe)

Dankje Wink
Ik moet er nog eens aan verderschrijven, het is toch een heel verhaal hoor Smile

B.Art schreef:
""Omdat ik vergezeld was van 2 Ducati Monsters lag de gemiddelde snelheid niet zo hoog. Alles boven de 130km/u was voor de Duc-rijders niet zo aangenaam meer"".
Haha , heeft ene nr 46 ook regelmatig last van....... Snelheid niet te hoog leggen dat de Ducjes kunnen volgen. Kwestie van het kampioenschap nog even spannend te houden natuurlijk.
Dat je als VMaxrijder een monstertje in je omgeving duldt.......dan moeten het wel ECHTE vrienden zijn I love you of een heel knappe meid sunny
Als dat dan nog in 1 persoon vereningd is ben je helemaal de koning king te rijk.

Daa rheb je het! Wink Beter nog: EN een knappe meid EN ECHTE vriend EN nog eens een echte vriend er bovenop :p

B.Art schreef:PS : Voor ik de ganse duc-familie op mijn dak krijg.......... het was maar een grapje hoor. jocolor

Ik ben benieuwd naar de rest van het verslag.

B.Art

De rest komt er aan hoor Wink

Groetjes,

*- DiMMaX out -*
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Isle of Wight (UK) Mei 2009 Empty Re: Isle of Wight (UK) Mei 2009

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum