Vmax Actieforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan

Ga naar beneden

Gaan jullie mee?

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Vote_lcap0%Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Vote_lcap100%Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Vote_rcap 100% 
[ 1 ]
Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Vote_lcap0%Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 1
 
 
Enquête gesloten

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Empty Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan

Bericht  DiMMaX ma 08 jun 2009, 12:27

Marc is een V-Max rijder uit Nederland (Uden) en heeft de afgelopen 4 maand in Afghanistan gezeten als militair.
Aanstaande vrijdag (12 juni) komt Marc terug thuis en zal er de volgende dag een verrassing voor hem zijn:

Gezien Marc reeds lange tijd lid is van de V-Max club Nederland, willen ze hem verrassen vanuit de club door met z'n allen bij hem thuis te gaan met ronkende motoren What a Face

Vanuit het Vmax Actieforum team willen ook wij hieraan deelnemen. Persoonlijk ken ik Marc al een tijdje, maar het is altijd leuk om met andere Vmax rijders samen te komen.
De bedoeling is om met z'n allen samen te komen bij de voorzitter van de V-Max club Nederland en dan samen door te rijden naar bij Marc thuis.

Vanuit België zit er natuurlijk nog een extra rit aan vast; de heen en terugweg...

Dit gezegd zijnde, volgt hier het plan:

Guido, de voorzitter woont in Rossum, zo'n 30km van Marc in Uden.
Vanaf 12u30 zijn we allemaal welkom bij Guido. Om 13u15 wil hij met z'n allen vertrekken richting Marc. Hij voorziet een rit van 45 minuten van Rossum naar Uden. M.a.w. is deze rit binnendoor.

Het is uiteraard een verrassing voor Marc maar zijn vrouw is op de hoogte en zal voor de nodige koffie en gebakjes zorgen. Daarom moeten ze op voorhand weten wie er allemaal komt, kwestie van de juiste inkopen te doen.

Eens aangekomen bij Marc thuis, is het een gezellig samenzijn, wat ouwehoeren en koffie zuipen met een gebakje. Een gezellige boel, dat is gegarandeerd!
Er wordt niet echt nog een extra rit voorzien, maar ik denk niet dat dit een probleem is voor ons. We hebben er immers al een lange rit opzitten naar NL en dan nog eens de 45 minuten rit samen met de andere Vmaxen naar Marc. Nadien moeten we ook nog terug naar ons Belgenlandje, nog een leuke lange rit Surprised

Nu zijn er 2 manieren om naar Guido thuis te rijden; via de snelweg of niet. Onze voorkeur is om geen snelweg te nemen, maar wie wil, kan natuurlijk wel voor de snelweg kiezen.

Het is +/- 200km naar Rossum. Via de snelweg neemt dat ongeveer 2u in beslag. Via de expreswegen is dat 4u en een half.

Via snelweg: klik hier

Snelweg vermeden: klik hier

Ik heb voor het gemak mijn locatie als vertrekpunt ingegeven, maar da's puur omdat ik mijn adres 't beste ken :-)
We kunnen ergens onderweg afspreken met de mensen die ons willen vergezellen, we hoeven uiteraard niet persé vanuit Gontrode te vertrekken. We kunnen eender waar afspreken. En terug inhaken met de mensen die via de snelweg zijn gereden.

Met hen die niet via de snelweg gaan, willen we graag om 8u vertrekken. Let wel, de uitgerekende tijd is gebaseerd op in één stuk doorrijden. Zonder tank-pauze dus en tegen de maximum toegelaten snelheden op de voorgestelde wegen.
Liefst zou ik dus nog wat vroeger vertrekken zodat we ons niet moeten haasten.

Laat maar weten wie er mee wil Wink
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan Empty Re: Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan

Bericht  DiMMaX zo 14 jun 2009, 16:16

Heej hoow, wacht eens eventjes! Het is zaterdagmorgen 6u30, een normaal mens slaapt zich lekker uit... DiMMaX niet, want DiMMaX zou gaan rijden. Hadden die Hollanders hem weer zo ver gekregen dat ie z'n het-is-weekend-ik-kan-uitslapen-moment zou opgeven! Even opsommen; 1) Ik kan weer met de Max gaan rijden, 2) Marc is net terug uit Verwegistan en verdient wel een bezoekje van een stelletje ongeregeld, 3) Ik kan weer met de Max gaan rijden, 4) De weermannen en vrouwen hadden een mooie belofte gemaakt en 5) Ik kan weer met de Max gaan rijden. F*ck het schoonheidslaapje op zaterdag, ik ga met de Max rijden! What a Face

Heel erg stiekem hadden die kereltjes uit Nederland een samenkomst gepland, Marc zou het niet weten maar wel ondervinden; we zouden met z'n allen aan z'n voordeur effe gaan staan brullen met onze maxen. Hahahaha! Wat zal die staan kijken cyclops
Guido, zo gastvrij als die is, had ons allen uitgenodigd bij hem thuis. Gezellig verzamelen om dan bulderdebulder naar Uden toe te rijden. Had die gozer er toch nog wel een ritje binnendoor bij gepland zeker! Dat wilde ik voor geen geld missen Wink

Tijdens de vorige rit (nvdr: Beuningen) was ik m'n doorweekte handschoenen vergeten bij Richard, nog effe snel checken of het kon geregeld worden om die handschoenen in Rossum te krijgen, Richard zou jammer genoeg niet meerijden. En ja hoor, het zou netjes geregeld worden. Blijkt dat Richard ze al naar her en der had meegesleurd. Ze wogen natuurlijk al een pak minder, dus erg veel last was het niet echt drunken
Na diezelfde rit in Beuningen had ik m'n vorige Max gespot op weg naar huis, dat konden jullie lezen in het vorige verslagje. Sindsdien zijn Pete (en z'n vriendin Clou) en ik al samen gaan rijden, en gaan eten samen met m'n vriendin, kortom; we waren vrienden geworden. Hoe kon het ook anders als je met een Max rijdt? :p Zij mochten dit verrassingsfeesie dan ook niet missen dus nodigde ik ze uit om me te vergezellen naar Rossum/Uden.

Deze rit wordt dus als het ware een soort sequel. Zou DiMMaX z'n handschoenen terugkrijgen? Zouden Pete en Clou die Nederlanders ook zo'n leuke gozers vinden? Je komt het allemaal te weten in:

DiMMaX in Hollandia Deel II pig

6u30 dus...

6u35 dus...

6u40 dus...

Ok ok! Opstaan dus... Om 7u30 zouden Pete en Clou ben hen thuis vertrekken, we waren bij mij afgesproken. Kwartiertje rijden van Nazareth (niet waar Jezus gewoond heeft hoor Rolling Eyes ) tot in Gontrode. Om 8u45 verwachte ik ze dus op m'n oprit, zo konden we om 8u vertrekken. Ik hoor jullie al vragen waarom wij zo vroeg zouden vertrekken als we maar om 12u30 bij Guido werden verwacht....
Wel het zit zo; Je kan op 2 manieren naar Rossum rijden vanuit België; of via de snelweg (snel, saai en steeds rechtdoor) of
via de alternatieve wegen (minder snel, minder saai en niet rechtdoor) Pete en ik hadden de routes naast elkaar gelegd en voor optie 2 gekozen. Op tijd vertrekken was dus de boodschap.

Na m'n persoonlijke ochtendritueel waarbij ik ook nog es m'n spullen moest klaarmaken (ik ben altijd goed voorbereid op het moment zelf) kreeg ik om 7u30 een SMS dat ze zouden vertrekken. Hoppa, mijn Max buiten, alle deuren en garage goed sluiten en ik was er klaar voor!

7u50, ik hoor een diepe grom naderen. "Ze zijn daar!" dacht ik... Maar het gegrom passeerde en stierf weer weg in de verte... "Ze zijn daar niet" wist ik...
8u05, ik hoor een diepe grom naderen. "Ze zijn daar!" dacht ik... Maar het gegrom passeerde en stierf weer weg in de verte... "Ze zijn daar niet" wist ik... hmmm Shocked
8u25, ik hoor een diepe grom naderen. Nu waren ze daar zeker! Het was al een tijdje geleden dat ik m'n vorige V-Max had gehoord maar nu herkende ik hem weer Smile
Blijkt dat ze heel wat omleidingen hadden gehad en dus veel langer onderweg waren als gepland. Lang leve het wegennet van België Evil or Very Mad

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan IMG_0142

Niet getreuzeld, vertrekken maar.
Pete en ik hebben dezelfde GPS (nvdr: Zümo 550) met dezelfde kaart erin. Beide gaven we onze bestemming in met de optie 'snelwegen vermijden' aangeklikt. En wat blijkt?! Beide GPS'en gaven een verschillende route aan. De route op mijn GPS zou een uur minde rlang duren dan die van Pete scratch We kozen dus voor mijn route en ik kon vooraan gaan rijden...
Eerst nog naar het tankstation (ik ben altijd goed voorbereid op het moment zelf weet je nog Rolling Eyes ) en we konden echt gaan vertrekken. Met z'n drietjes (2 Maxen en een Honda DM01) waren we op weg, binnendoor...

Nu ben ik nooit echt goed geweest in Aardrijkskunde maar na een paar tiental kilometer begon ik toch door te krijgen dat de GPS een vreemde route had uitgekozen. Aarzelend bleef ik vooraan rijden en volgde ik trouwe de aanwijzingen. We reden verder, straatje in, straatje uit, bochtje in, bochtje uit... De ene dorpskern na de andere. Na een dik half uur waren we nog niet echt opgeschoten. Ik verdacht m'n GPS er van dat ie loog tegen mij. Op die manier zouden we nooit op de voorspelde tijd aankomen in Rossum! Even aan d ekant en overleggen. Weer de GPS'en naast elkaar en nog steeds was mijn route de kortste. Dan toch maar verder volgen... Je weet maar nooit dat die GPS een verborgen weg had gevonden die ons in WARP-speed naar Rossum zou brengen... Enkele kilometertjes verder zag ik plots dat we de snelweg op moesten, althans als we de instructies zouden volgen... Hoe kan dat nou?! 'Snelwegen vermijden' stond toch afgevinkt?! Terug aan de kant en overleggen....
Nu waren we nog niet echt ver van huis, nog heel wat kilometers lagen op ons te wachten en we hadden wel al heel wat tijd verloren. We besloten dan maa rom de GPS te volgen en dus de snelweg op te gaan. Een beetje tijd inhalen dus. Zo gezegd zo gedaan, gas erop en snelweg op. We reden richting Antwerpen en kwamen zo op de ring van Antwerpen terecht.
Toen kwam Pete naast me rijden en liet me verstaan om te stoppen. Het eerste benzinestation dat we tegenkwamen brachten we dus een bezoekje. Omdat het niet de bedoeling was om via de snelweg te gaan zouden we de snelweg zo snel mogelijk verlaten na onze pauze.

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan IMG_0145

Na een boterhammeke en een lekkere koffie, zaten we alweer op onze motor, op zoek naar de volgende afrit om d esnelweg te verlaten. Na een tijdje rijden, zag ik plots dat de vooropgestelde aankomsttijd een enorme sprong had gemaakt. We zouden het niet op tijd halen aan dit tempo en langs deze wegen. Tijd voor overleg dus. Telkens dat we stopten, kon ik er van profiteren om m'n nicotineverslaving te onderhouden, dus dat was dan weer meegenomen clown

We waren ondertussen al even op het oranje grondgebied. Even checken met de GPS en het bleek dat als we vanaf nu de snelweg zouden nemen, we het alsnog tijdig zouden halen. Doen dus!

Toen we Rossum waren binnengereden, en we om de hoek van Guido waren, zag ik een pompstation. Na m'n blunder in Beuningen wou ik niet weer met een lege tank toekomen dus het pompstation kwam als geroepen What a Face Enkele momenten later kwamen we bij Guido aan. Effe kijken waar het precies is... Oh een V-Max! Kan niet missen hier moest het zijn! Guido kwam heel vrolijk de oprit opgelopen en wenkte ons naar binnen toe. Nu konden we al helemaal niet meer missen cheers

Het was er al heel erg gezellig. Blijkbaar waren we de laatsten die toekwamen want er stonden al een paar V-Max'en. Zoals we gewend zijn van die gezellige Hollanders worden we weer hartelijk onthaald. Voor ik het wist, kreeg ik m'n eenzaam achtergelaten handschoenen onder m'n neus geduwd door Guido. Whoehoe! Bedankt Richard en Guido om dat netjes te regelen sunny
We kregen lekkere koffie aangeboden en ook nog ene bord vol met worstenbroodjes. Als vegetarier waren deze niet voor mij bestemd, maar anderen lustten ze wel.

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan IMG_0146

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan IMG_0147

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan IMG_0148

Toen gingen we rijden. Leuk leuk leuk, eindelijk weer eens met een paar V-Maxen de weg op! albino
Clou, Pete z'n vriendin heeft haar motor nog maar pas en heeft de minste ervaring binnen de groep. Ik raadde haar dus aan om zo veel mogelijk voraan te rijden. Zo hoort het ook want dan kan de groep zich aanpassen.
Allemaal opstappen, motors starten en daar gingen we dan.

Guido vertelde nog even dat we ene eurootje moesten klaar hebben voor het pondje en we konden echt vertrekken. Nou, wat niemand wist, is dat DiMMaX stiekem de avond ervoor een camera op z'n Max had gemonteerd. Nu was het moment gekomen om de opname te starten geek

Het ging allemaal heel erg vlotjes en de route was heel goed uitgekozen. Holland op z'n best!
Ik met m'n nieuwe Max reed wederom achterin. Had ik ook zelf zo gekozen want dan kon ik het beste filmen cheers
Het filmpje kunnen jullie hier zien:



In Oss zouden we een nieuwe lid ophalen, en daar gingen we dus naartoe. Hij zou klaarstaan en op z'n fiets springen zodra hij het gebulder van onze Maxen hoort op z'n fiets springen.
Na het mooie ritje kwamen we Oss aan en daar stond ie klaar, het nieuwe lid. Effe keren in de straat en op naar Uden.
Nu waren op het pondje voordien de posities veranderd en reed Clou achteraan in de groep. Bij het draaien in de straat zag ik dat ze te kort afdraaide en een te lage snelheid had. Ze verloor het evenwicht en in een fractie van een seconde lag ze op haar zij, de motor op haar been... pale Snel van die motor springen en haar terug rechthelpen. Gelukkig was Pete er ook al en trok hij in z'n eentje haar motor recht. Clou was ongedeerd en ook de motor had het er goed vanaf gebracht. Pete sprong op haar motor om testen of alles nog OK was maar dat had de groep vooraan niet door en ze vertrokken. Achteraan begonnen we te claxoneren, maar de groep reed verder. Waarschijnlijk dachten ze dat we claxoneerden naar de achtergelaten familieleden van ons nieuw lid....
Vliegensvlug gaf Pete de motor terug aan Clou en sprong op z'n eigen fiets en zo konden we de groep gaan inhalen. Nu voor iemand die net is gevallen en niet de tijd heeft gehad om even te bekomen, is dat niet zo evident. Geen lichamelijke schade of schade aan de motor, maar het ego en vooral zelfvertrouwen kreeg een deuk. Voorzichtigheid was de boodschap en dat gaat niet samen met het inhalen van de groep. We bleven dus af en toe wat achter waardoor de groep het vanzelf wel merkte...

Uiteindelijk kwamen we in Uden aan bij Marc. Wat een gebrul! Iedereen ging aan het gas hangen en liet goed van zich horen. Marc stond buiten en je kon zien dat hij verrast was. De glimlach die van oor tot oor ging, vertelde ons dat hij het wel leuk vond jocolor
Handjes schudden, verwelkomen en schouderklopjes, het was er allemaal. Toen we naar binnen gingen was het meteen duidelijk dat Diny het allemaal goed voor elkaar had; voldoende fris in de ijskast, lekker koffie en thee en hier en daar wat snackjes. Wat een gezellige boel!

De rest van de namiddag ging zo z'n gangetje; lekker veel gekwebbel over Vmaxen en de avonturen van de eigenaars. Marc die langs alle kanten bestookt werd met hartelijke verwelkomingen, je kent het wel...

Thuiskomst V-Max rijder uit Verwegistan IMG_0150

Stilaan was de tijd gekomen om te gaan. Ik zou alleen terug naar België rijden want Pete en Clou hadden een hoteltje geboekt. Zij zouden nog even wat langer profiteren en op zondag pas terugrijden.

Na afscheid genomen te hebben van iedereen, Marc en Diny te bedanken voor hun gastvrijheid en de GPS in te stellen richting huis (via snelweg) ben ik vertrokken.
Op snelweg ben ik beetje hard aan het gas gaan hangen en na een uurtje en kwart reed ik weer m'n eigen oprit op. Onderweg had ik nog even complimenten gekregen van een Harley-rijder en hebben we samen wat gespeeld op de snelweg, maar da's niet voor publicatie vatbaar tongue

Wat een leuke dag was dat!

Bedankt allemaal voor de geweldige sfeer Wink
Bedankt Guido (en thuisfront) voor het warme onthaal en de leuke rit!
Bedankt Diny voor de gastvrijheid!
Bedankt Pete en Clou voor de spannende rit naar Hollandia!

Enne, Marc, welkom thuis eh kerel !!!

Groetjes,

DiMMaX
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum