Vmax Actieforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni)

Ga naar beneden

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) Empty VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni)

Bericht  DiMMaX do 18 jun 2009, 14:03

Hoi hoi,

Komende zondag is er opnieuw een toerrit georganiseerd door de V-Max Club Holland.
Deze keer gaat het door in Den Haag. Wie zin heeft, kan meerijden, wij zijn inelk geval van de partij!

Het vertrekpunt is bij Pitlo Autopoetscentrale BV aan de Binckhorstlaan 354 in Den Haag.
Verzamelen willen we rond 10:30 zodat we volgens goed Haags gebruik eerst een bakkje koffie kunnen nuttigen.
De tocht zal vervolgens naar De Meye, via Harmelen, langs Kasteel de Haar, via Woerden, Oudewater en vervolgens via de Vlist naar Schoonhoven leiden om daar te eindigen.

Vanuit Gontrode is het ongeveer 180km rijden. Wie wil kan op de route inhaken, we kunnen wel ergens afspreken onderweg (aan een benzinestation bv)

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) Route_denhaag

Onderweg haken we zowiezo in op de rote van Louis: Na afslag Zevenberschen-Hoek (nr.18) is een groot benzinestation, ze zullen daar tussen 10.00 en 10.15uur zijn, wij dus ook Surprised

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) PompA16

Wie gaat er mee?

*- DiMMaX out -*
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) Empty Re: VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni)

Bericht  DiMMaX ma 22 jun 2009, 14:53

... Het rode lampje flikkerde, het was nu of nooit... Ik drukte erop en schoot als een raket vooruit. Van onder mijn voetsteunen kwam aan elke zijde iets was leek op vleugels. Met een luid gezoem ontplooiden ze zich volledig en toen voelde ik het; nóg sneller en voor ik het wist, ging m'n Vmax van de grond. Ik steeg op!!
Maar plots; TUUT TUUT TUUT. Het leek wel alsof er iets fout liep ... TUUT TUUT TUUT .. wat was dat vervelende getuut??!! ... Helemaal verward keek ik rond, "hey, ik herken dit" ... "waar ben ik?" ... In m'n ooghoek zag ik iets rood. En daar was het vervelende getuut terug TUUT TUUT TUUT. ... het opstijgen van zonet was niet echt gebeurd, stilaan drong het tot me door dat ik simpelweg in m'n bed lag...
Wat kunnen dromen toch realistisch zijn... Maar ik was vastberaden: opstijgen zal ik! Of toch tenminste een poging doen tot drunken

Hoewel het bijna routine begint te worden om m'n weekendslaap op te geven, wist ik dat ik weer heel wat tijd zou nodig hebben om wakker te worden. Zoals gebruikelijk zou dit weer op motor zijn, onderweg naar Nederland. Deze keer naar Den Haag. Ik wist al van de dag ervoor dat de weergoden me daar een handje zouden bij helpen. 'wisselvallig' was de voorspelling... Vrij vertaald in: pak uw regenpak maar mee...

Onderweg zag ik de donderwolken al hangen. Af en toe een druppel maar niets om me zorgen om te maken. Ik had immers een nieuwe achterband waar nog maar enkele kilometers op zaten. Met de Vmax op nat wegdek is zowiezo al uitkijken...
Eens op de Antwerpse ring werd er blijkbaar besloten om de hemelsluizen helemaal open te zetten. Sjonge jonge, wat kan regen toch nat zijn... Noodgedwongen moest ik onder een brug aan de kant, tijd voor het regenpak uit te halen dus...

Alsof er magie in het spel was, stopte de regenzone net aan de grens met Nederland. Gelukkig maar want dan kon ik wat drogen. Ik had een afspraak met Louis aan de benzinepomp net na de afslag Zevenberschen-Hoek op de A16. Gelukkig was ik vroeg genoeg ter plekke en kon ik me rustig ontdoen van m'n regenpak. Een broodje kaas en cola als ontbijt en om de tijd te doden had ik nog een motorblad gekocht. Het interessante artikel over hoe je de beste foto's kunt nemen op je motorreis had m'n aandacht getrokken. Ondertussen was het zonnetje al alom tegenwoordig en kreeg ik zo'n beetje een vakantiegevoel...

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0158

Iets na 10u hoorde ik gegrom mijn richting uitkomen. Het kon niet anders of dat waren Vmaxen. Louis was blijkbaar niet alleen... Ik was niet veel wijzer geworden van het artikel in het motorblad, eigenlijk wist ik al dat je een goede camera nodig hebt en op de invalshoek en belichting moet letten om een mooie foto te maken...
Ik zag twee Vmaxen mijn richting uit komen. Oh! Louis was inderdaad niet alleen, hij was in duo en Guido met z'n geliefde waren er blijkbaar ook bij cheers
Blijkbaar hadden zij meer geluk dan ik want ze hadden nog geen druppel regen gezien.
Louis besloot om nog even te wachten zodat anderen nog konden aansluiten. Niet dat er nog iemand verwacht werd, maar je weet maar nooit.

Stipt om 10u15 werden de motors gestart; Den Haag, here we come!

Het ritje op de snelweg was zoals het hoort, saai... Al helemaal met de stukken waar je maar 80km/u mag rijden. Maar jah, het was een noodzakelijk kwaad...

Vlak voor onze aankomst zijn we gestopt bij een benzinepomp om de hoek. Wat zijn die Hollanders toch slim! Ik was het alweer vergeten dat we beter met een volle tank aankomen op de afspraak geek
Effe tankje volgooien en blijkbaar waren we niet de enigen die er zo over dachten; net toen we wilden vertrekken kwam er nog een V-Max opgereden, een knal oranje! Wat een mooi ding was dat!

Enkele ogenblikken later kwamen we aan bij de rest van de groep. Er waren al heel wat Vmaxen aanwezig. Het is en blijft toch een mooie motor. Je verveelt je dan ook geen seconde als je al dat moois wilt bekijken Smile

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0162

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0166

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0164

Enkele bekende gezichten en ook weer een paar onbekenden. Zo zie je maar, een rit met deze club is nooit hetzelfde 😉

Rond een uurtje of 12 begon iedereen zo een beetje op z'n horloge te kijken. Het werd tijd om te vertrekken.
Louis profiteerde nog even snel om nog een paar doosjes met Vmax muntjes te verkopen, en dat lukte aardig goed.

Ikzelf heb er twee gekocht Smile

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0161

Tijd voor de rit dus. De fluo-jasjes werden aan de kapiteins gegeven en we waren er helemaal klaar voor. Nog snel even de opname-knop van m'n camera ingedrukt en daar gingen we dan met z'n allen.

Het eerste stuk was blijkbaar via de snelweg. Niet evident om met zo'n grote groep op de snelweg te rijden. Als ik goed heb opgelet in de kleuterklas en dus nog goed kon tellen, waren er 19 motoren. Toch wel een lange sliert. Ook viel het me op dat er toch enkelen waren die niet gewend zijn om in groep te rijden en de baksteenformatie aan hun motorlaars lapten. Het zou me later nog duidelijker worden dat er misschien toch bij aanvang van een rit enkele basisregels herhaald worden. In een grote groep rijden lijkt makkelijker dan het in werkelijk is.

De wegkapiteins deden hun job weer voortreffelijk. Sjonge da's toch makkelijk om zo overal gewoon door te kunnen rijden.
Nadat we de snelweg verlieten, viel ook het tempo naar omlaag. Kleine bochtige baantjes waren uitverkoren om de Vmax-stoet te leiden naar de bestemming. Lekker zonnetje, veel gegrom, de dag kon niet meer stuk.
Wel viel het me op dat er in Nederland andere verkeersregels van toepassing zijn. Bij ons in België is het verboden om als automobilist een groep motors te scheiden. Je mag er bij ons niet tussenin gaan rijden. Ofwel mag dat in Nederland wel, ofwel zijn die enkele mobilisten zich niet bewust van die regel. Wat ik dan ook weer jammer vond, is dat de signalen voor gevaar niet goed werden doorgegeven naar achteren toe. Misschien toch die basisregels even herhalen bij aanvang? scratch

Verder verliep de rit zoals je van elke goede motorrit zou verwachten. Ik heb weer eens een onbekende mooie kant van Nederland gezien. Mijn liefde voor water werd meer dan genoeg beantwoord.

Voor onze eerste stop reden we een pleintje op. Langs het pleintje lag een groot terras en daar zouden we neerstrijken. Voor enkelen op het terras was het toch wel een imposante aankomst affraid Voor een enkeling was het er teveel aan... "Kom we zijn hier weg, het is hier veel te luidruchtig!" en manlief werd bij de arm van het tafeltje weggesleurd... Toen ze passeerden heb ik ze nog een prettige namiddag gewensd maar aan de reactie te zien konden ze dit niet appreciëren jocolor

Voor de ene iets fris, voor de andere iets warms; er werd goed geconsumeerd op het terrasje Smile

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0168

Na goed gelachen te hebben met een demonstratie 'hoe sukkel ik met het alarm van mijn Vmax' werd het tijd om terug in het zadel te stijgen. De rit zou nog een 30 a 35 kilometertjes duren tot in Schoonhoven.
Zo gezegd zo gedaan en hoplakee: ronk ronk! cheers

Leuke bochtjes, nog meer water en mooie vergezichten... tot de groep plotseling moest halt houden. FatAss dreigde z'n kenteken te verliezen. Dat moest toch wel even gefixt worden voordat we verder reden. Op zich helemaal niet erg, zo kon ik m'n nicotineverslaving weer eens bevredigen Wink

Heel even later reden we de parking op van een tent in Schoonhoven.

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0169

Het terras lag alweer aan het water en was met zon overgoten.

VMax toerrit in Den Haag (zondag 21 juni) IMG_0171

Van het thuisfront kreeg ik te horen dat het in België nog niet opgehouden had met regenen... Wisselvallig heet dat dan...

Het was weer gezellig geweest maar er is altijd dat moment en dus na ongeveer een half uurtje besloot ik om huiswaarts te keren. Via de snelweg ging ik richting België en na ongeveer een uurtje en een half werd ik verwelkomt door m'n 7 jarige dochter en m'n vriending. Blijkbaar had ik het goede weer uit Nederland meegebracht naar huis, het was ook daar kurkdroog ondertussen Smile

Bedankt allemaal voor de gezellige dag!!

Groetjes,

DiMMaX

PS: een filmpje volgt nog Wink
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum