Vmax Actieforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Installatie alarm

Ga naar beneden

Installatie alarm Empty Installatie alarm

Bericht  DiMMaX za 27 jun 2009, 16:26

Vandaag heb ik de tijd genomen om het alarm te installeren dat ik eergisteren heb ontvangen.
Mijn keuze is gevallen op de Scorpio SR-i600 (zie deze link)
Optioneel heb ik de perimiter sensor erbij gekocht. Deze zorgt ervoor dat het alarm ook in werking zal treden als iemand te dicht bij je motor komt of erop zou gaan zitten...

De nieuwe Vmax (Europese versie) heeft zelfs alarmbekabeling aan boord. Jammer genoeg heeft Scorpio nog geen plug & play connectie dat op de alarmstekker past van onze nieuwe Vmax. Maar dat is geen probleem, het alarm komt met een universele bekabeling dat op elke motor past. De aansluiting is vrij simpel...

Hieronder zie je de alarmaansluiting op het electrisch diagram van de Vmax: (zie de groene cirkel)
Installatie alarm EUROWDALARMPRE-INSTALL

Dit is dan de stekker: (zit onder het rechter kapje)
Installatie alarm 002

Mocht er dus een plug&play kabel zijn, kon je di ehier gewoon inpluggen en klaar.
Omdat die er niet is, moet je het signaal van de pinkers zien te vinden op de stekker.
De stekker heeft 4 draden, 2 er van gaan naar de pinkers. Na het uitmeten met een multimeter, heb ik de draden geïdentificeerd. Op die kabels moet ik dus inpikken met de bijgeleverde klemmetjes:
Installatie alarm 003

Verder is het simpelweg de instructies volgen dat geleverd worden bij het alarmsysteem.
Het alarm zelf past perfect in de lege ruimte onder de toolbox (onder linker kapje)
Installatie alarm 004

Omdat elke bijgeleverde stekker zijn eigen vorm heeft, kan je eigenlijk niets mis doen. Je sluit alles aan en klaar is kees.
Optioneel kan je dan ook de perimeter sensor installeren en inpluggen:
Installatie alarm 005

Deze sensor plaats je best onder het zadel. Maar ook dat staat netjes uitgelegd in de instructies.
Alle kapjes weer monteren, zadel er terug op en klaar is kees.

Het alarm komt met een afstandsbediening. Deze werkt in 2 richtingen.
Richting 1: zoals bij elk alarm, om aan en af te zetten
Richting 2: indien het alarm afgaat, wordt je gewaarschuwd op je afstandsbediening met het bijhorende symbool (van wat de reden was)

Het alarm zal afgaan als de motor verplaatst wordt of er tegen wordt gebotst. Dan zal je remote 'SHOCK' aangeven.
Wanneer de motor van z'n zijstand wordt gehaald, gaat het alarm af en geeft de remote 'TILT' weer.
Het alarm gaat ook af als er met de onsteking geprutst wordt, bv aan het contact ofzo. De remote geeft dan 'IGN' weer (van ignition)
Indien je perimeter sensor hebt geïnstalleerd, zal het alarm waarschuwen indien iemand te dicht bij de motor komt. Als de persoon niet wegwandeld zal het alarm afgaan en de remote 'PER' weergeven.

Op die manier kan je de motor met een gerust hart achterlaten en wordt je gewaarschuwd wanneer het alarm afgaat. Je weet dan ook precies wat de reden is.
De remote gaat tot 800m ver en waarschuwt d.m.v. een biepje en trillingen. Je kan hem dus gerust in je zakken steken.

Mijn motor is nu klaar voor onze reis...

*- DiMMaX out -*
DiMMaX
DiMMaX
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 44
Join date : 01-04-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Gontrode - België

https://vmax.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum